2010. július 2., péntek

Régi festmény átmásolása


Történet: Nagymamámnak volt egy nagyon régi festménye, (1.) ami gyerek korom óta nagyon tetszett nekem. Nagyim ezt a képet unokatestvéremnek ajándékozta névnapi ajándékként, amit a névnapi összejövetelkor gyorsan lefotóztam. Itthon pedig fotó alapján megfestettem (2.) magamnak. Egyszer vendégségbe jöttek a rokonok hozzánk és döbbenten nézték, hogy mit keres a falon a festmény. Aztán rájöttek a turpisságra.
Elkészítés: Halványan megrajzoltam a körvonalakat, amit először nagyobb ecsetvonásokkal (4.) festettem meg. Utána jött az alaposabb kidolgozás, s a legvégén - mivel a temperával készült és a vízre sérülékeny, ezért egy vékony lakk réteget vittem rá a tetejére. (5.)
Ami érdekes, hogy az interneten (3.) találtam egy feltűnően hasonló témájú festményt. Vagyis a másolással - (ha előképzettség nélkül is teszem saját szórakoztatásul), de nem vagyok egyedül (-:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése