2010. július 4., vasárnap

Emlékkönyv

Történet: Testvérem gyermekének születése alkalmából készítettem ezt az emlékkönyvet, hogy sógornőm feljegyezhesse a kislányáról szóló aranyos történeteket, fontosabb adatokat.

Elkészítés: Két hosszúkás fa lapra, egy fa rúdra (mint egy nagyobb fakanálnak a nyele), két bőrből készült pertlire, papírlapokra, és még egy szalvétára volt szükségem az elkészítéséhez. Vékony fafurnérból szike segítségével kivágtam a betűket, majd felragasztottam az elejére. Ezután a fát bepácoltam és egy kicsit öregítettem, patináztam a széleket. A betűk így cselesen úgy néztek ki, mint ha vésve lettek volna a lapon és nem ragasztva. Szalvétatechnika segítségével ráragasztottam a tündért ábrázoló figurát. Négy helyen átfúrtam a fa lapokat, a rudat és a papírlapokat is, melyben a bőr "fonalamat" átfontam mindegyiken. Még egy bőrt kötöttem rá könyvjelző gyanánt, aminek a végére hozzá illően fa golyókat fűztem fel. Ezeket csomóval rögzítettem.
 
Egy barátnőmnek is készítettem ajándékba egy fa-borítású naplót, kisfia születésekor, ami bizony már nem most volt. Elkészítése a fentihez hasonló volt, annyi eltéréssel, hogy bőr helyett zsinórt, fa rátét helyett kontúrozó festéket használtam. Na meg a szalvéta témája, tündér helyett fiús falovacska dukált!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése