2018. december 9., vasárnap

Beton lépcső burkolása házilag

Az emeletre felmenő lépcsőnk betonból készült.
Nem volt anno pénzünk leburkoltatni, ill. tisztában voltam vele, hogy egy vagyonba kerülne, ha szakembereket hívok ki ehhez a feladathoz. Azután kaptam egy ismerőstől maradék fel nem használt laminált padlólapot, amit a függőleges lépcsőfokokra volt elegendő. Azután vettem még pár darab csomaggal. Fokonként kiszabtam a lépcső vízszintes elemeit is. Ehhez először egy tekercs papírt vettem elő szabásmintának, amiből kivágtam a falapok alá ragasztott lépésálló zöld lapokat. Utána ezek lettek a falapok kiszabásánál a szabásminták. Olyan laminált lapot választottam, amelyik összeillesztve is egy homogén falapnak látszik. Így, első ránézésre valóban úgy tűnik, mint ha egy egész falapból lenne kiszabva. A lépcsőfokok elején mindenhol kb. 1cm-rel hosszabbra hagytam, hogy a lépéshez a fokok mélysége nagyobb legyen. Ahhoz, hogy ezek idővel le ne törjenek, alulról egy szintén 1cm L alakú falécet ragasztottam alá, hogy alátámassza ezt a kis részt is. Egy asztalos volt nálunk más ügyben és nem akarta elhinni, hogy én készítettem el az egészet nő létemre. Ennél nagyobb bókot nem is kaphattam volna.

Amikor még a beton lépcsőt lefestettem, hogy ne poroljon. 
Azután következett a függőleges oldalak beburkolása, kapott, maradék lambériával.

Sajnos nem volt elég a kapott alapanyag, így a vízszintes részre már magam vettem 3 dobozzal. Igaz, nem volt ugyan az a szín, ill. márka, de egymásba olvadnak. Sőt, nekem még így jobban is tetszik, hogy van egy kis árnyalati különbség.
Amikor már minden elem kivágva a helyére került, alatta pedig a szigetelő, kopogásálló.
Ragasztva lettek a betonhoz. A szigetelő és a falapok is. Ahány lépcsőfok, az mind más és már méret, forma, ív. Ezért, előzőleg papír sablonokat szabtam ki. 

A végeredmény, mikor már a lépcsőn van szőnyeg, és kész a művem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése