2010. július 7., szerda

Lépcsőkorlát burkolása házilag

Történet: Az építkezéskor az emeleti feljárat lépcsőjét és korlátját is betonból készítették a kőművesek. Ezt lemeszeltem, de a por a felszínén megragadt, nem volt praktikus, ill.kapaszkodás szempontjából a kéznek sem volt tökéletes.Ezért megint elővettem fantáziámat.
Elkészítés: A maradék lécek felhasználásával készítettem el a korlát burkolását. A függőleges oszlop a betonhoz tiplivel és csavarral van hozzáfogatva két helyen (A betonfúrásban párom segített.) A fa gombot és a "lófejű" faragványt egy kínai boltban vettem, (ahol kimondottan bútorhoz való fa díszítő elemeket és egyéb klassz dolgokat árusítanak és jó árban). Ezeket az elemeket, a lófejet hátulról hozzáfogtam csavarral a fa laphoz, a faragványra rácsavaroztam a négyszögletű lapokat, annak a tetejére ragasztottam és csavartam a nagy gombot. Előtte külön-külön az elemeket lefestettem barnára. A korlát tetején vezető fa léceket fél-fél cm-el szélesebbre hagytam, aminek a két oldalára zárólécet szögeltem fel alulról. Így, a betonkorlát fixen áll a két oldalléc fogságában. Korlátrészek mindenhol a betonhoz 2-2 fa tiplivel lettek szintén odaerősítve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése