2010. július 1., csütörtök

Gurulós, ágyneműtartó-fiók

Történet: Mindig szerettem volna egy romantikus kinézetű ágyat, ha nem is baldachinost, de olyan csajszisat. Egyszer kifogtam egy akciót, ahol bagatell összegért meg lehetett venni egy vaságy keretét. Igaz, így még semmire sem lehetett használni, de tudtam, ebből lesz még valami! Az ágyat összeállítottam, és jó vastag deszkával (1.) beraktam, amit fixen egymáshoz is erősítettem. Azután volt egy régi ágyunk, (amit már a család lomtalanított volna) mivel ennek a lába kitörött, de a rugós matrac része tökéletes állapotban volt, így azt átszereltem az új keretre. (2.) Varrtam rá huzatot és csipkés, fodros párnákkal dobtam fel. Így még nem volt teljes a kép, mert rájöttem, hogy az ágyneműt is kell valahová tenni?
Kivitelezés: Ami beruházásom volt a dologban, az a 2x4 görgő kb. 1600,-Ft értékben. A többi része megint csak más bútor felhasznált részéből való. A két nagy fiók alja, a régi, kitört lábú ágy ágyneműtartója, amit körbe lefeszítettem a keretről. Ezután a sérült széleket körbe levágtam, így valamivel kisebb lett a felület. Utána az ágy alatti magasságnak és a fiók szélességének megfelelően, az oldalakat kiszabtam, régi furnér szekrénylapokból. A levágott szélekre élfóliát vasaltam rá. Összeszerelés után, görgőket és az elejére egy fogantyút is felszereltem. (3.) Aztán arra gondoltam, hogy nem praktikus egy nyitott fiók a porcicák miatt, ezért egy zárható megoldást ötlöttem ki. Találtam még itthon, egy kis maradék laminált parketta maradékot, amit összeragasztottam és kivágtam. (Ez az egy jó egy építkezésben, hogy mindig vannak maradékok!)  Mivel ezt a mély fiókot úgy sem kell teljesen kihúzni, a hátsó részt fixen rácsavaroztam és ragasztottam a keretre, az első részt pedig zsanérokkal nyitható fedéllel láttam el. A másik fiók is már kiszabásra került, az összeállítás maradt még hátra. Ez annyira friss ténykedésem, hogy amint készen leszek vele, felteszek még fotót róla. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése