2010. július 2., péntek

Öreg komód felújítása

 
Történet:  Nagymamámnak volt két régi komódja. Az egyik éveken át egy padláson, másik pedig egy raktárban várta jobb sorsát, amíg hozzám meg nem érkeztek. A faragott fa rész szét volt törve, és hiányzott belőle. A szekrény furnér lapjai pedig szétáztak, néhol leváltak.
Elkészítés: A faragást megtisztítottam, összeragasztottam, a repedéseket faglettel lekezeltem és utána lecsiszoltam. A hiányzó részt pedig kifaragtam és hozzá rögzítettem. Mivel hiányzott a faragványt tartó hosszú elem is, ezt egy barkácsboltban vett korlátelemmel helyettesítettem, aminek a végeit lekerekítettem. A szekrény lapjai már sokkal macerásabbak voltak. Mivel ez egy sötét, komor, nagy szekrény, nem akartam az eredeti állapotra visszahozni, hanem egy romantikusan fiatal hangulatot szerettem volna neki adni. Ehhez vettem fa-faragványokat, (amik illenek a felső rész faragványához), amit aztán ráragasztottam a már lekezelt ajtókra. Először faglettel, azután alapozóval, azután a tört-fehér festékkel festettem le. Közötte mindig lecsiszoltam a felületet. A szekrény még nincs teljesen készen, de már hamarosan! A kész bútorról is fel fogok tenni majd fotót, ígérem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése