2010. július 3., szombat

Nyolcszögletű asztal fa körül

Történet: A hátsó kertünkben van egy öreg, "égig érő" mamutfenyő, ami nyáron kellemes árnyékot ad a számunkra. A fa törzse körül praktikusan egy nyolcszögletű asztalt kreáltam, ami jó szolgálatot tesz a mindennapos pakolásra.
Elkészítése: Ennél a munkámnál is, ahogy a többi eddig leírt ténykedésemnél, a maradék építkezési anyagokat hasznosítottam fel. Úgy, mint pallókat, léceket, deszkákat. A darabokat próbáltam úgy kihasználni, hogy a trapézok hosszának megfelelően illesszem egymáshoz őket. Szokásos csiszolást alapozás és festés követte. A fa törzsére egy nagy, fém bilincset szereltem fel, (hasonlóan a fotón lévőhöz annyi különbséggel, hogy a kiálló csapocskák nem függőleges, hanem vízszintesen lettek ráhegesztve, amit párom apukája készített el nekem).
Ezekhez a csapocskákhoz illesztettem csavarral az asztal belső részét. A külső oldalakat pedig - (az alján lévő kerethez L alakú vassal erősített) asztallábak tartják. Még padokat kellene majd hozzá készíteni, de az alapanyagok elfogytak hozzá(-:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése