2020. szeptember 17., csütörtök

Kerti kő kút helyett olcsó és praktikus megoldás!

Nálam a kertben van egy csap, ami sok éve rém ronda külsejét mutatja nekem. Akartam rá találni valami hasznos megoldást, amivel el tudok rejteni a csövet. A gondom viszont az volt, hogy alatta van egy akna, ahol télen el kell zárni a csapot, vagyis amihez hozzá kell tudni időnként férni. A vásárolható kő kutakat nézve az interneten kb. 40 ezertől a 200 ezer Ft-ig elég széles a skála. 

Nekem ezek nem voltak jó megoldások, mert nagyon nehéz őket megmozdítani, hogy az aknához férhessek és a csapomat sem lehetett volna ráhúzni. Így a házban megmaradt néhány nikecell-ből készítettem el a formát és az alapot. A hátoldala mivel levehető, a csapnál előre lehúzható maga a "kő" kutam.

A nikecell méretre vágása után kimondottan stukkók ragasztására való ragasztóval a lapokat összeragasztottam. 

A régi selejtes lepedőket elővettem és kb. akkora nagyságúakra szabtam őket, ami az adott elemeket betakarta. A lepedőket egy sűrű állagú fagyálló csemperagasztós vízbe áztattam be, hogy mindenhol érje. A lepedőt rásimítottam a felületére, ehhez gumikesztyűt vettem fel. Ahhoz, hogy domború hatást érjek el, a kezemmel "megpaskoltam' a felületet és nem simítgattam. A ragasztó elég hamar megkötött a melegben, ahogy száradt egyre jobban kivilágosodott a színe. 

A kút alján lévő vályúhoz készítettem egy kivezető nyílást, slaghoz való dugóból, hogy ott ha kell, a vizet le tudjam ereszteni belőle. A kút elején, ahol a csapot kellett később áthúzni, egy műanyag gyógyszeres doboz hengerét használtam fel csőként, hogy tartós és erős legyen a nyílás, és ne sérüljön meg a csap áthúzásakor. 

Díszítésként a boltban kapható stukkó csíkokból vágtam ki méretre, ill. a kút elején, ahol a csap van, egy gyűrűt szabtam ki pluszban. Azután egy smirgli papírral a felületét finomítottam, hogy a későbbiekben kőhatású legyen a formája. 

Az udvarban még lekentem a biztonság kedvéért egy impregnáló szerrel, ami a kis homokszemcse szerű csemperagasztót is nagyon kemény felületté varázsolta. Ezért lett a színe száradás előtt kissé kékes, de a száradással vissza nyerte eredeti színét. 

A csapon egy konyhai csap gombjával volt felszerelve, amivel ki lehetett nyitni. Ez is igen ronda volt, mert egy ilyen gomb mint tudjuk, nem kertbe való. Így, fából faragtam neki egy új gombot, amit azután lefestettem feketére.



         

     


       







 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése