2010. június 23., szerda

Címeres tégla gipszből

Történet: Az emeleti feljáró nagyméretű falát már régóta szeretnénk leburkolni valamilyen kővel, téglával, hogy hangulatosabb legyen. A barkácsboltokban nézegetve a négyzetméter árakat viszont elment a kedvünk, mivel nagy felületről lenne szó. Ekkor kezdtem kísérletezésbe, saját készítésű téglalapokkal. /A projekt még tart (-:
Elkészítés: Először fa lécekből készítettem két méretben sablont, (egy keskenyet a régi tégla oldalának megfelelő méretben, és egyet a tégla felületi méretében). A gipsz kiöntése előtt még volt két művelet, a sablon aljába helyeztem egy (rabic-hálót), hogy megszáradás után ne törjön el, ill. erősebb legyen. Falfesték színező pasztát először egy kis vízzel összekevertem és csak utána öntöttem bele a gipszet és a vizet. Így anyagában színeztem meg a téglát és nem csak a felszínét. Száradáskor kihalványodik, ezért nem kell megijedni, ha először erőteljesebb színű lesz, mert ez a víz elpárolgásával halványodni fog. A tégla címerét egy eredeti tégláról vett (iskolai) gyurmalenyomattal formáztam meg, belenyomva a tetejébe. Gyorsan szárad, ezért pár perc után, a gyurma a tetejéről leszedhető és a tégla lapunk a formából is kivehető. A további száradáshoz viszont már több nap is kell.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése