2010. június 22., kedd

Kerti út betonlapokból

Történet: A hátsó kertünkben előző évben kialakítottam egy kis tavacskát. (Már béka is lakott benne). Az oda vezető út viszont esős időszakban problémás volt, mivel az agyagos talaj a cipőt összekoszolta. Ezért, az építkezésből megmaradt sódert, cementet és vizet felhasználva, járólapokat készítettem. (A képen még nem a teljesen kész állapot látható).
Elkészítés: Alumínium lapból hajlítottam egy sokszöget, aminek az oldalát egymásra hajtva összeillesztettem. Olyan lett így, mint egy nagy süteményszaggató.
Ha betonról beszélünk, általában talicskányi vagy betonkeverő mennyiségre gondolunk, de ez nem kell, hogy így legyen. Mindig csak egy lapnyi mennyiséget kevertem ki vödörben, ami nem megterhelő nő számára sem.  Mint egy nagyobb mennyiségű palacsintamassza! (-:  Az arányokat tekintve, 3 egységnyi sóderhez 1 egységnyi cementet kell hozzákeverni. Ezt vízzel jól össze kell vegyíteni, de nem túl folyósra. A sablont a földbe beleszúrtam egy kicsit, hogy nehogy kijöjjön belőle a víz. A masszát beöntés után megszurkáltam, hogy ne maradjon benne levegő. A tetejét a kertben összeszedett kavicsokkal díszítettem ki. Amikor már kicsit megszikkad, óvatosan vegyük le a formát (az oldalát be is olajozhatjuk, hogy jobban csússzon, én nem tettem) és már a következő lapot kezdhetjük önteni.

1 megjegyzés:

  1. Ez tök jó lett, tetszik!!!

    Örülök, hogy így belejöttél a blogolásba :)
    Kitartást és sok új felújítani-, kitalálnivalót hozzá!!! Puszi.

    VálaszTörlés