2011. augusztus 4., csütörtök

Szagelszívóhoz készített burkolat házilag

Mindenkinek jelentem, hogy KÉSZEN vagyok a nagy munkával! 
 A gipszkarton burkolatnak készítettem egy fa tartóvázat, arra rácsavaroztam a gipszkarton elemeket. A süllyesztett csavarokat gipszel eltakartam, ezután több rétegben lefestettem. Körbe a fapolc egy szegélylécet kapott, hogy ne csússzon róla le semmi. Az oldalsó takarólécek is lefestésre, ill. a helyükre kerültek. 
Büszke vagyok rá, hogy nő létemre egy ilyen mutatós darabot készítettem teljesen egyedül és a konyhát is teljesen feldobta az új bútordarab.
 Történet: A tűzhelyem fölé szerettem volna egy beépíthető szagelszívót. Ezért nekiálltam a nagy munkának, ami utólag nézve elég sziszifuszi feladat volt.
 
Elkészítés: Legelőször elkészítettem néhány skiccet, hogy kb. milyen legyen. Ezután fából a két tartópillért, amit L alakú vassal szereltem össze. Figyeltem arra, hogy az üreges szerkezet belül statikailag erős legyen. A front oldalra való fafaragást (amit előzőleg lefestettem) hátulról csavaroztam hozzá, (ragasztás mellett). Ezután a két oldalára gipszkartont csavaroztam fel (gipszkartoncsavarral). Az íves részeket fából kiszabtam és utólag rögzítettem hozzá. 
Utána  következett a külső rész glettelése (csavarok és a fa eltüntetése). Ehhez a dísz részt leragasztottam papírszalaggal, hogy ne kenjem össze gipszel. Amikor megszáradt, következhetett a lefestés és a hátoldalára felszerelt kampó felszerelése.

2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jóóóó!!!!! Nagyon ügyesen kitaláltad! Egy ilyet én is el tudnék képzelni a saját konyhámban! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi, aranyos vagy! Meg vagyok elégedve az eredménnyel én is, még vannak rajta apróbb feladatok. Nem volt egy gyorsan elkészülő munka, főleg a két tartópillér elkészítése. (Faváz, aztán gipszelés, csiszolás és festés). Az a jó, hogy egyszer elkészül, kipipálja az ember a "feladat" listájáról, de az tuti, hogy nem kezdenék neki a sorozatgyártásnak. :-)

    VálaszTörlés