2011. július 17., vasárnap

Sötétítő függöny helyett ablaktábla

Történet: Az emeleti szobáinkban ökörszem ablakok találhatóak. Az íves formák miatt azon gondolkodtam, hogy tudnám megoldani azt, hogy a naptól és a nagy melegtől besötétítsem a szobát. 
Elkészítés: A szoba másik oldalán tetőablak található, amin egy lehúzható fehér vászonrolóval van ellátva. Innen jött az ötlet, hogy akkor a szemközti ablakra is ugyan olyan színű sötétítő kerüljön. Fogtam egy csomagolópapírt és az ablak ívét ennek segítségével rajzoltam meg. Ezután a "szabásmintát" egy kartonra felragasztottam. Az udvar felé néző oldalra rákasíroztam egy szigetelő réteget, amin hővisszaverő ezüstfólia van. (Ezt még tekercsben vásároltam télen radiátor mögé, hogy tartsa a hőt). A szoba felőli oldalra pedig egy sűrű vásznat ragasztottam fel. (A vászon eredetileg dunnahuzat volt, olyan sűrű szövésű, hogy a tollpihe ne jusson át rajta). Erre a vászonra festettem rá a macskákat és a kalitkákat fekete festékkel. 
Az ezüstfólia+szigetelő+karton+csomagolópapír+sűrű vászon anyagában könnyű, mégis a meleget teljesen kívül hagyja. Az ablakban a táblátka két kis masni tartja, amit az apró kampóra akasztottam fel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése