2010. augusztus 7., szombat

Nyár finomságai téli napokra

Történet: Mindig teszek el sárgabarackot, mert nagyon szeretjük, de idén ez sajnos elmaradt a rossz időjárás miatt. Szomszédasszonyom viszont megajándékozott 2 rekesz őszibarackkal, így idén ezt tettem el lekvárnak. Megjegyzem, nagyon finom lett, ezért nem biztos, hogy addig ki fog e tartani a készletem (-:
Elkészítés: A barack nagyon lágy állagú volt, ezért a héj eltávolítása lehetetlen feladatnak bizonyult. Ezért jó alapos mosás után, kimagoztam és cikkekre vágtam. A barackot megcukroztam és a hűtőben hagytam 1 éjszakát. Másnap feltettem a tűzhelyre lassú tűzön főzni, addig az üvegek előkészítését végeztem el. Kiforráztam, fertőtlenítettem őket. Egy nagy lukú szűrön a sűrűjét és a levét ketté szettem. Így szörp is készült belőle. A sűrűjét mixer géppel egy kicsit összepépesítettem. Ezután még visszatettem a tűzre egyet  rotyogni. Az üvegekbe kiszedve és a fóliát rátéve, egy napot törölközők között hagytam dunsztolódni. Másnap a fém tetők és a hímzett, vászon darabok is rákerültek az üvegre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése