2011. június 4., szombat

Egyedi virágláda készítése galériára

 Történet: Az étkezőnk felett van egy galéria a lépcsőfeljáratunknál. Innen szoktam a futónövényeimet lelógatni, ami jó hangulatot ad a lakásnak. Egyszer viszont véletlenül az egyik cserepet meglöktem, így az emeletről az a földszintre esett nagy puffanással. Ekkor kitaláltam, hogy ha lesz egy kis időm, a korlátra rögzített virágládát fogok készíteni a növényeimnek.
Elkészítése: A hosszú, folyamatos virágláda elkészítése 5 napomba került és pár száz forintomba, mivel csak a csavarokat és az L vasakat kellett hozzá megvennem. A többi maradék anyagokból készült. (a korlát alapja a pozdorja-szekrényajtó anyagából készült. Ezt az alapot kívülről és belülről lécekkel fogadtam oda a falhoz. Ezt a lécet később lefestettem barnára, mint amilyen a feljövő lépcsőkorlát színe is. A léceket egy kedves asztalos ismerősömtől kaptam még régebben, ami neki már lom volt, nekem viszont hasznos alapanyag. A láda oldala pedig a tetőtér mennyezetéből megmaradt hajópadló anyaga. Tehát, a L vasakat satuba befogva egyesével szétnyomtam, hogy nagyobb szöget zárjon be a 90 foknál. 
 
Így a meglévő négyszögletes virágcserepek ívét tudtam követni. A vízszintes korlát alap után, a láda kifelé néző részét szabtam ki. Mivel 5 szakaszból áll a korlátunk, az egymáshoz való illesztéseket szögre kellett vágnom. Az íveket is belülről egymáshoz rögzítettem vaspántokkal. Az oldalak kiszabása után lecsiszoltam a felületeket. Ezután következett az oldalak összeállítása. Mikor a külső kerettel elkészültem, egy bútorra felszerelhető keskeny led-lámpasort szereltem fel, amit távirányítóval tudok fel és lekapcsolni. Így az egész teret alatta úgy világítja meg, mint nappali fény lenne. (LED lámpákkal a párom foglalkozik, így az is volt itthon "készleten". A több napi munka alatt több mint 300 db csavart használtam fel, a csuklóm érzi is egy kissé, de azért megérte. Egy régi tervemet tudom így megint kipipálni a barkácsolási ötletlistámon, amit a fejemben tartok mint általában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése