2011. június 13., hétfő

Fésülködő asztalka felújítása

Történet: Egy ismerősünk ki akarta dobni ezt a fésülködő asztalkát, ami igaz eléggé le volt amortizálódva. A tükröt tartó rész és a kerete nem volt meg hozzá. Az asztal tele volt ennek a tartónak a rögzítéshez szükséges furataival.
Elkészítés: Az asztalka fa gombjait leszereltem, ami azért nem volt könnyű, mert bele volt tiplizve. Az asztalka lapján a kiálló maradék elemeket is kiszedtem, így már 12 luk tátongott körben. Ezt ki lehetett volna faglettel tömíteni, de én inkább egy vékony takaróléc ráragasztását választottam. De előtte a kertben a sötét (majdnem feketés) barna színt lecsiszoltam róla. Ez egy kicsit macerás volt, de megérte. Utána a méretre vágott léceket felragasztottam, amit csipeszekkel rögzítettem a száradásnál. Ezután jöhetett az új festés, amit egy világos barna színű festékkel oldottam meg, így a fa eredeti erezeti is szépen látszik. Amikor a többrétegű festék megszáradt, a két kis fiókra felcsavaroztam az új réz gombot, ill. kettő közötti részre felragasztottam két fa faragást. Az a baj, hogy a fényképezőgépem szervizben van, így a telefonommal készített képen nem látszik annyira az eredmény. Ha tudok, majd egy jobb képet fogok feltenni róla.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése